Skip to main content

Doğuştan Müslümanın Dinini Terk Etme Sebebi

Biz müslümanlar için "Allah" çocukluk kahramanımızdı. Her şeyi yaratan oydu, bizi koruyup gözetlerdi. İyi ve adaletli bir insan olursak ödülü, kötü ve zalim olursak cezayı vaadediyordu. Günlük hayatımıza da faydası vardı. Endişeli olduğumuz anlarda ona seslenince endişelerimiz azalıyordu. Allah, insanlar arasından da bazılarını elçi(peygamber) olarak seçmiş, bir de kitap göndermişti. O kitap, bilmediğimiz ilahi bir dilde yazılmıştı ve raflarımızın en üst katında durmaktaydı. Kimimiz o bilmediğimiz dilin alfabesini öğrenmek için, çarpım tablosundan önce elifba'yı öğrendik. Kimimiz, anlamını bilmediğimiz cümleleri, ayetleri satır satır hatta sayfalar dolusu ezberlemeye çalıştık. Büyüdük, bilim öğrendik ama o kitapta yazana aykırı bir söz söylemememeye dikkat ettik. Sözlerimize kıymet verilsin diye, ayetleri, hadisleri referans göstermeye çalıştık. O kitaptaki namaz, oruç gibi emirleri yerine getirmeyi borç bildik. Ancak şu soruyu aklımızdan geçirmeye dahi korktuk : "Ya o kitabı Allah yazmadıysa? Ya birisi, yani Hz.Muhammed etrafındakileri örgütlemek için Allah'ın adını kullandıysa?"
Ne yani İsa'ya mı İnek'e mi tapalım, "Vurdumduymaz Tanrı" mı diyelim "Maymundan geldik" mi diyelim? Hem öyle olsaydı babamız da İslam'a inanmazdı, yahut dedemiz, yahut bunca milyonlarca müslüman vatandaşımız, ilahiyatçılar birisi bu yanlışı bulurdu. Kısacık aklımızla bunu sorgulamak bize düşer mi?
  • Bence evet çünkü benim atalarım İslam'ı yalanlamamış ama Corç'un ataları da İncil'i, Rohan'ın ataları da hinduizmi yalanlamamıştı
  • Binlerce yıl boyunca "insandan tanrı mı olur" , "ineğe tapılır mı" dememişlerdi. Demek ki atalar her zaman haklı değildi
  • Küçük bir araştırma ile iman tazelemekte fayda vardı

  • KURAN-I KERİM'İN ALLAH'IN KİTABI OLDUĞUNA DELİLLER
    1. MUCİZE BİLGİLER:
      Kuran-ı Kerim Allah'ın kitabıdır çünkü içinde mucizeler barındırmaktadır. O dönem insanının bilemeyeceği bazı bilgileri öğretmiştir
    2. NUMEROLOJİ:
      Kuran-ı Kerim'in içindeki kelime sayıları veya ayet sayılarının eşleşmesidir. (bilimsellikten uzak ve keyfidir)
    3. KİTLESELLİK:
      Hz.Muhammed Allah'ın peygamberidir, öyle olmasaydı bunca inananı olmaz, ismini kıtalara yayamazdı. 
    4. DOĞRU SÖZLÜLÜK:
      Hz.Muhammed, cahiliyye döneminde bile emin(güvenilir) lakabı almış bir insandır. Yalan söylemesi beklenemez.
    5. PEYGAMBER MUCİZELERİ
      Ayın ikiye yarılması, miraç hadisesi, Hz.Muhammed'in parmağından su akması gibi mucizeler görülmüştür
     Bütün bu deliller doğru ise ve buna inanırsak karşılığında cennet vaadediliyordu. Harika bir ticaret gibiydi. Ama son yüzyılda şeriatın yıkılmasından sonra Kuran'ı yorumlayanlar, özellikle okumuş kesim dinden giderek uzaklaşıyordu. Medeniyet ile din giderek çelişiyordu. Bu çelişkiyi yok edebilmek için öncelikle sorunlu hadisler yok sayıldı. Ancak Kuran-ı Kerim ve sahih hadis kaynaklı sorunlar halen devam ediyordu.

    1. SOSYOLOJİK SORUNLAR
      Kuran-ı Kerim ilk olarak sosyal yaşamda sorun olarak görülmeye başlanmış.
      1. SOSYAL SORUNLAR:
        Kadın, dış dünyadan koparılmaktadır. Hadislerin de desteğiyle saçı açık gezmeleri, okumaları, erkeklerle konuşmaları, hatta dışarı çıkıp çıkamayacakları tartışmalıdır.
      2. AİLEVİ SORUNLAR:
        Cariye hukuku, imam nikahı, çok eşlilik, çocuk evlilikleri, karısını dövme, zina, miras hukuku, şahitlik hukukunda kadına yapılan muameleler günümüzde sorun teşkil etmektedir
      3. ÖTEKİLEŞTİRME:
        Kuran-ı Kerim, kendi gibi düşünmeyen toplumlarla savaşmayı emretmektedir
      4. ŞİDDET:
        El kesme, öldürme, el-ayak çapraz kesme gibi günümüze göre ağır şiddet içeren cezalar emretmektedir
      Şiddet içeren uygulamalar bizzat şeriat döneminde yumuşatılmış ancak diğer emirler, laiklik döneminde sorun olarak kalmaya devam etmiştir.
    2. ZAMANLARÜSTÜ MEKANLARÜSTÜ OLMA SORUNU
      Kuran-ı Kerim'i günümüz değerleri ile örtüştürmek adına bazı ayetlerin zamanlarüstü ve mekanlarüstü olmadığı görüşünde bulunulmuş. Aslında bunu ilk gündeme getiren kişi, Türklerin itikad imamı olan İmam-ı Maturidi'dir. Ayetlerin ictihad yoluyla nesh edilebileceğini savunmuştur . Buna delil olabilecek ayetlere bakalım
      1. HACCA GİTME YÖNTEMİ
        22/27: Haccı ilan et ki, insanlar yaya veya yorgun develer üzerinde sana gelsinler
          "Yorgun develer" sözünü "motorlu taşıt" olarak çevirmemiz mümkün mü? Hayır, çünkü "nasıl gelirseniz gelin" diyebilirdi ama dememiş, yöntem belirlemiş, yani otobüsle veya uçakla yapılan hacc geçersiz olmakta.
      2. SAVAŞ ATI ÖZEL SİPARİŞİ
        8/60: (Düşmana) karşı gücünüz yettiğince kuvvet ve savaş atları hazırlayın
          "Gücünüz yettiğince kuvvet hazırlayın" deseydi gayet makul ve yeterliydi ancak Allah ısrarla "savaş atı" istemektedir
      3. GAVURU HARACA BAĞLAMAK (ZIMMİ HUKUK)
        9/29: Hristiyan ve yahudilerle cizye ödeyinceye kadar savaşın
          Günümüzde hristiyanları haraca bağlayabilen tek bir müslüman ülke bile yoktur
      4. KAPI ÇALMA
        24/58: Sabah öğle ve yatsı vakti, çocuklar yanınıza girerken izin istesinler. Üç vakit soyunup dökündüğünüz vakittir
          Dünyanın büyük çoğunluğu bu üç vakitte soyunup dökünmezler. Ayrıca anahtar kullanımı yaygınlaşmıştır
      Bu ayetlerin günümüze uymaması gibi, sosyolojik problemlere yol açan ayetlerin de günümüzde hükmünü yitirmiş olabileceği düşünüldü. Ancak insanlar okudukça başka sorunlar da gördüler
    3. SİYASİ SORUN (HÜKÜMDARIN KOLLANMASI)
      Medine döneminde Hz.Muhammed, şehrin hükümdarıydı. Kuran-ı Kerim'de öyle ayetler var ki, Hz.Muhammed'den başka tek bir canlıya faydası yoktur
      1. EVLATLIĞIN NAMAHREM OLUŞU:
        Hz.Muhammed'in, "oğlum" dediği evlatlığı Zeyd'in evine gire çıka, karısı Zeynep'e aşık olup evlenmesi ve en gözde karısı oluverişi
      2. PEYGAMBERİN EGOSU:
        Bazı ayetler, peygamberin egosunun tatmininden başka hiçbir evrensel mesaj vermemektedir.
        1. VAKFETME YOLUYLA EVLİLİK
          33/50: Muhammed, kendini ona vakfeden kadınla evlenebilir, bu hüküm sadece Muhammed'e özgüdür, diğer müminler evlenemez
        2. SEVİŞME SIRASI:
          33/51: (Ey Muhammed, geceleri) karılarından dilediğini koynuna al (sıraya koymakla uğraşma, hangisini canın çekerse onu koynuna al) ki sana zorluk olmasın (canın çekmediğiyle yatmak zorunda kalmayasın)
        3. DÜĞÜN KALABALIĞI:
          33/53: Yemek pişmeden (Muhammed'in) evine gelmeyin. Yemek bitince de dağılın. Muhammed rahatsız olmaktadır
        4. YEMİN BOZMA:
          66/1:  (Ey Muhammed) karılarına verdiğin (bir daha yapmayacağım dediğin ama tutamayacağın, tutmak istemediğin ne olduğu belirtilmeyen o) sözü tutmakla niye uğraşıyorsun. Onu yapmanda bir mahsur yok
        5. BOŞAMA TEHDİDİ:
          66/5: (Ey Muhammed'in karıları... Muhammed'i (söz ile) yemin ile sıkıştırıp durmayın  Muhammed) sizi boşarsa Allah ona güzel bakire eşler verebilir. (Ona göre ayağınızı denk alın)
        6. MUTLAK İTAAT:
          3/31: Bana uyun ki Allah sizi sevsin (ve çok sayıda itaat ayeti...)
        7. YÜKSEK SES:
          49/2: Sesinizi Muhammed'in sesinin önüne geçirmeyin
        8. UZAKTAN SESLENME:
          Odadan odaya Muhammed'e seslenenler görgüsüzdür. Muhammed yanlarına çıkana kadar sabretselerdi 
        9. OTURMA DÜZENİ:
          58/11: Ey iman edenler, kalkın denince kalkın; yer açın denince yer açın
        10. NÜFUZ TİCARETİ:
          58/12: Ey iman edenler, Muhammed'le gizli konuşmadan önce sadaka verin
        11. TEPKİLER ÜZERİNE NUFUZ TİCARETİ KALKIYOR:
          58/13: Gizli konuşma öncesi sadaka vermekten çekindiniz mi? Bunu yapmadınız. Allah da sizi affetti
      3. KARISINI TEMİZE ÇIKARMA:
        Karısı Ayşe'nin zina ettiği ile ilgili dedikoduları sona erdirmek için çok sayıda ayet gönderilmiştir. Gelen ayetler sonucunda birisini zina ile suçlamak neredeyse imkansız hale gelmiştir Ayrıntılı inceleme
      4. KOCA KISKANÇLIĞI
        • 33/32:(Ey Muhammed'in karıları,) İşveli konuşmayın ki erkekler sizden ümitlenmesin (bu ayet geldiğinde Ayşe ve Hafsa'dan başka genç karısı yoktu)
        • 33/33:(Ey Muhammed'in karıları) Evlerinizde oturun, açılıp saçılmayın
        • 33/53: Ey iman edenler, Muhammed'in karılarından birşey isterken perde arkasından isteyin, yoksa sizin de onların da kalbi şaşabilir
        • 33/53: Muhammed öldükten sonra bile Muhammed'in karılarıyla evlenilemez
    4. İSTİKRARSIZLIK SORUNU
      Allah'ın kitabı tek seferde değil de 23 yılda indirilmiştir. Aslında bunda bir mahsur yoktur ama iddialara göre Allah, Hz.Muhammed'in psikolojisine ve statüsüne göre ayet indirmiştir
      1. HAKARET TAKTİĞİNDEN VAZGEÇİLMESİ:
        Milyarlarca galaksinin yaratıcısı Allah, peygamberinin ciddiye alınmadığı dönemde üç beş sene ömrü kalmış yaşlı başlı adamlara "piç" "yalancı" "kahrolası" "elleri kurusun", "cehennem odunu hamalı" gibi hakaretler etmiştir. 21.yüzyılda bu hakaretler hatimlerde tekrarlanmaktadır. Ne var ki, ileriki yıllarda peygambere daha beterini yapan, ona karşı savaşan, işkence yapan, öldürmeye çalışan hiç kimseye bu hakaretler gelmemişti
      2. ŞİİRSEL ANLATIMIN TERKEDİLMESİ:
        İlk yıllarda inen ayetler, şiirsel anlatımla kısa kısa mısralardan oluşmaktaydı. Peygamber tarihi anlatılmaya başlanınca kafiyenin önemi azaldı, mısralar uzadı. Medine döneminde ise adeta kompozisyon şeklinde ayetler inmiştir
      3. NESH AYETLERİ:
        Alimlerin genel görüşüne göre Allah, bazı ayetlerin hükümlerini konjonktürel olarak kaldırmıştır. Bu durumda Allah, verdiği önceki hükmünde kararlı bir şekilde durmamış oluyordu
      4. ÇELİŞKİLİ AYETLER
        • Ahzab Suresi 53.Ayet İniş Sırası 90
          Bundan sonra Muhammed'in eşlerini boşaması ve yeni kadın alması haramdır
          Tahrim Suresi 5.Ayet İniş Sırası 107
          Muhammed sizi boşarsa güzel ve bakire eşler alabilir
        • Kafirun Suresi 6.Ayet İniş Sırası 18
          Sizin dininiz size, benim dinim banadır
          Tevbe Suresi 29.Ayet İniş Sırası 113
          Cizye verinceye kadar İslam'ı kabul etmeyenlerle savaşın
      5. ANLATIM PROBLEMLERİ
        • MİRAS HUKUKU - AVLİYE
          • Paydaların tutmaması : Olasılıklarda paydaların bütünü vermemesi matematiksel hata imajı vermiştir. Farklı olasılıklarda çok adaletsiz sonuçlar da ortaya çıkmaktadır. Uzmanlar avliye ve raddiye ile konuya çözüm bulmuşlardır. Detaylı İnceleme
          • Allah'ın kötü bir matematikçi olduğunu kabul etmeyenler, kötü bir öğretmen olduğunu kabul etmek zorunda kaldılar. İyi bir öğretmen bu konuyu payda vermeksizin açıklardı ve herkes kendi paydasını kendisi çıkarabilirdi. (mesela tek erkek çocuğa 30 pay, tek kız çocuğa 15 pay, ikiden fazla kız çocuğa 25 pay, karısına 5 pay, anneye 6 pay, devlete 2 pay gibi gibi...)
    5. PEYGAMBERLİK DELİLLERİNDEKİ SORUN
      Hz.Muhammed'in kitleleri ikna edebilmesi, doğru sözlülüğü, gösterdiği mucizeler peygamberliğine delil olarak kabul edilmiş. Buna karşı itirazlar vardır
      1. Kitlesellik deliline itirazlar:
        MÜRTEDLER
        Veda haccına katılan 120 bin sahabiden yaklaşık 100 bin tanesi, peygamber ölür ölmez İslam'dan dönmüşler.
        MİLLİYETÇİ RİDDE
        Dininden dönmeyenlerin sadece hicaz bölgesindekiler olması, olaya milliyetçi bir bakış açısı olduğu izlenimi vermektedir
        SAHTE PEYGAMBERLERE İMAN
        Sahte peygamberlerlere onbinlerce (eski) sahabinin iman etmiş olması, o dönemde peygamberlik iddiasıyla başkalarını kandırmanın ne kadar kolay olduğunu gösteriyor
        TÜLEYHA BİN HUVEYLİD
        Peygamber ölünce peygamberliğini ilan eden sahabi Tüleyha, müslümanlara yenilince peygamberlikten vazgeçip tekrar müslüman ordusuna katılmıştır
        ESKİ PEYGAMBER YENİ SAHABİ
        Hükümdar ölünce hükümdarlık ilan edip pişman olabilirsiniz ama peygamber ölünce peygamberlik ilan edip pişman olan bir adamın İslam ordusuna dahil edilmesi peygambere hükümdar gözüyle bakıldığına dair bir işarettir
        VAHİY KATİPLERİ
        Allah'ın kelamını kaleme alan isimler arasında İslam'ı terkedip peygamberle alay edenler bulunmaktadır
      2. Doğru sözlülük deliline itirazlar
        Hz.Muhammed'in "emin" yani doğru sözlü olduğunun Mekkeliler tarafından da kabul edildiği söylenmektedir
        MECNUN
        81/22: "Arkadaşınız mecnun değildir" ayetinden anlaşıldığı üzere Hz.Muhammed'e mecnun(deli, cinlenmiş) denmiştir. Yalancı olmadığına ikna etmişse de akıllı olduğuna ikna edememiştir
        EBU TALİP
        Peygamberi çocukluğundan beri en yakın tanıyan kişi Ebu Talip idi. Doğru sözlü mü, mecnun mu, psikolojik sorunlu mu en iyi bilen kişi idi. O dönemde imanını gizleyen çoktu ama Ebu Talip bunlardan biri olmamıştır.
      3. Peygamber mucizelerine itirazlar
        İsra dışındaki mucizelerin tamamı peygamberden sonra uydurulmuş gibi görünmektedir
        AYIN İKİYE YARILMASI
        Tüm dünyanın görmesi gereken bu mucizenin dünya tarihinde kaydı yoktur
        MİRAÇ HADİSESİ (YA DA İSRA)
        Olay anının tek bir görgü tanığı yoktur. Geceleyin olmuştur. Ebubekir bile tanıklık etmemiş, "o diyorsa doğrudur" diyerek kabul etmiştir
        DOĞUMUYLA İLGİLİ MUCİZELER
        Doğduğu gün sadece tahmin edilmektedir. Peygamberin doğumunu bilebilecek tek bir muhacir müslüman yoktur
        Hz.İsa'nın babasız doğumunda olduğu gibi, mucize doğum hikayeleri asla yaşayan gerçek bir tanık içermezler
        TEPESİNDE BULUT GEZMESİ
        Tepesinde düzenli gezen bir bulut rivayeti yoktur. Çocukluğunda Ebu Talip'ten başka hiç kimsenin görmediği bir yerde geçen bir rivayet vardır. Ravisi hiçkimse olamaz. Uydurma olduğu aşikardır
        MEDİNE MUCİZELERİ
        Parmağından su akması, tükürdüğü suyun bereketlenmesi gibi Medine mucizeleri, binlerce kişinin önünde gösterildiği iddia edildiği halde sahih bir kaynağı bulunmamaktadır.
        HURMA KÜTÜĞÜ
        Sahih olduğu iddia edilen tek mucizedir. Hurma kütüğü, bir seferinde deveye benzer ses çıkarmıştır
        BU MUCİZELERİ İDDİA EDEN HZ.MUHAMMED DEĞİLDİ
        Hurma kütüğü ve Miraç hariç tüm mucizelerin peygamber sonrası uydurulduğuna en büyük kanıt 17/59'daki "Bizi, mucizeleri göndermekten, ancak, öncekilerin onları yalanlamış olması alıkoydu" ayetidir
        MUCİZE HAKKINDA
        Hz.Muhammed'in mucize getirmediğini Kuran-ı Kerim bile doğrularken, kendisine bunca mucize atfedilmesi, İsa ve Musa'nın mucizeleri hakkında dahi şüphelenmemize yol açıyor. Mucize uydurmak acaba bu kadar kolay mı?
    6. KURAN-I KERİM'DEKİ MUCİZEVİ BİLGİLER
      En büyük mucize Kuran'dır. Belki de en baştan beri araştırılması gereken iki nokta vardı
      • Kuran-ı Kerim'de Allah'ın bilip de peygamberin bilemeyeceği bir bilgi var mıdır
      • Kuran-ı Kerim'de peygamberin yanlış bilip de Allah'ın da aynen kullandığı teoriler var mıdır
      KURAN'DA GEÇEN İNSANLIĞIN VE HZ.MUHAMMED'İN BİLDİĞİ TEORİLER
      1. Geocentrism: Kainat, dünya merkezlidir. Dünya ise yeryüzü merkezlidir
        Bilginin kökeni: Tevrat
        1. Kainat yer ve gökten oluşmaktadır. Allah ise göğün üstündeki tahtında oturmaktadır
          Bilginin kökeni : Tevrat
          Ayet 7/54 : Rabbiniz, yeri ve göğü altı günde yaratan ve sonra arşa(tahtına) oturandır
          Tevrat : Tanrı, kainatı altı günde yarattı, yedinci gün dinlendi
        2. Yeryüzündeki karanın bittiği her yer sonsuz miktarda sudur(denizdir)
          Bilginin kökeni : Tevrat ve Thales
          Ayet 21/30: Bütün canlıları sudan meydana getirdiğimizi bilmezler mi
          Tevrat'ta : Başlangıçta hiçbir şey yoktu. Tanrı'nın ruhu suların üstünde dalgalanıyordu
          Thales : Kainatın sonsuz miktardaki ana maddesi sudur
        3. Güneş, dünyanın en doğu noktasında bir yerden doğar, en batı noktasında bir yere batar
          Bilginin kaynağı: Çıplak Göz
          Ayet 18/86 : Sonunda güneşin battığı yere ulaşınca onu, kara balçıklı bir suda batıyor gördü
          Ayet 18/90 : Sonunda güneşin doğduğu yere ulaşınca, güneşi, kendilerini elbiseyle örtmediğimiz bir millet üzerine doğuyor buldu.
        4. Kainat altı günde yaratıldı. Yer ve gök iki günde, yerin içindekiler dört günde yaratıldı
          Bilginin kökeni : Tevrat
          Ayet 41/9-12 : Siz yeri iki günde yaratanı inkar mı ediyorsunuz, içindeki rızıkları dört günde yarattı. İki gün içinde yedi göğü yarattı.
          Ayet 11/7: O, gökleri ve yeri altı günde yaratandır
          Tevrat'ta : 1.Gün Gündüz-Gece ; 2.Gün Gök ; 3.Gün Bitki ; 4.Gün Güneş-Ay ; 5.Gün Su Hayvanları ; 6.Gün Kara Hayvanları yaratıldı
      2. Classical Element: Evrenin dört ana kaynağı vardır. Ateş - Hava - Su - Toprak
        Bilginin kökeni: Aristo
        1. İlk insan topraktan yaratılmıştır
          Ayet 30/20 : Sizi bir topraktan yaratmış olması O'nun ayetlerindendir
        2. İnsanlar toprak ve suyun karışımından (çamurdan) yaratılmıştır
          Ayet 15/26: And olsun biz insanı kuru bir çamurdan yarattık
          Ayet 6/2: O, sîzi çamurdan yaratandır
          Ayet 55/14: O, insanı kupkuru bir balçıktan yarattı
        3. Cinler, ateşten yaratılmıştır
          Ayet 55/15: Cinleri saf ateşten yarattık
          Ayet 15/27: Cinleri de, daha önce, dumansız ateşten yarattık.
        4. Tüm canlılar sudan yaratılmıştır
          Ayet 21/30 : Bütün canlıları sudan meydana getirdiğimizi bilmezler mi
      3. Gökyüzü ve gök cisimleri göründükleri gibidirler, göz yanılması yoktur
        Bilginin kaynağı : Çıplak Göz
        1. Ay(Kamer) da tıpkı Güneş gibi ışık kaynağıdır
          • Ayet 10/5 : Güneşi ziya, Kamer'i de nur yapan
          • Ayet 61/25 : Gökte bir kandil (Güneş) ve nurlu bir Kamer barındıran Allah
          • Ayet 71/16 : Ve Kamer'i bunların içinde bir nur yapmış, Güneş'i de bir lamba kılmış
          • Tevrat'ta : Tanrı büyüğü gündüze, küçüğü geceye egemen olacak iki büyük ışığı ve yıldızları yarattı. (Tekvin 1/16)
          • NUR NEDİR : Allah, göklerin ve yerin NUR'UDUR. O nur, içinde ışık bulunan kandil gibidir(24/35)
          • Deneysel Gerçek : Kamer, kapkaranlık bir gökcismidir. İçinde ışık yoktur, ışığını güneşten alır, dolayısıyla NUR değildir
        2. Güneş ve Ay(Kamer) hareket etmektedirler ve Ay, güneşin etrafında dönmez
          • Güneş ve Kamer bağımsız hareket ederler
            Ayet 33/5 : Güneş ve Kamer bir hesaba göre (hareket etmekte) dir
          • Güneş, Kamer, Gece ve Gündüz bağımsız yörüngelere sahiptir
            36/40 : (Güneş, Kamer, Gece, Gündüz) her biri bir yörüngede yüzmektedir
            35/13 : Gece, gündüz, güneş, Kamer herbiri belirtilmiş bir süreye kadar akıp gider
          • Kamer, güneşin etrafında dairesel değil doğrusal açı çizmektedir
            36/40 : Güneş, Kamer'e yetişemez
            91/2 : Güneşi takip ettiğinde Kamer'e (and olsun)
        3. Gökyüzü, kapalı bir tavandır. Sıradan insanlar ve cinler için giriş çıkışa kapalıdır.
          • "Gökyüzü" sözcüğünden kasıt görünen tavandır
            13/2 : Allah, gökleri direksiz yükseltendir
          • Gökyüzü cam ya da benzeri bir şekil ile kapalıdır
            50/6 : Göğe bakmazlar mı ki, onda hiçbir çatlak yok
          • Dünyanın çevresi geçilemez. Allah'ın verdiği güç ile Hz.İsa, Hz.İdris ve (miraçta) Hz.Muhammed istisnadır
            55/33 : Ey cin ve insan toplulukları! Göklerin ve yerin çevresinden geçmeye gücünüz yeterse geçin gidin. Allah'ın verdiği güç olmadan geçemezsiniz.
          • Kötü Cinler - Şeytanlar, gökyüzünden dışarı çıkmaya çalışırlar
            Biz (cinler) göğe dokunduk, onu kuvvetli bekçiler ve şihablarla dolu bulduk
          • Cinler, gaybı dinlemek için gökyüzünün sınırlarını zorlarsa bir ŞİHAB onları vurur
            72/9 : Kim (gökyüzünü) dinleyecek olsa, kendisini gözleyen bir şihab buluyor
          • Cinler gökyüzünü dinlemeye çalışırken onları vuran şihab, yıldızlardır (YILDIZ KAYMASI)
            37/6-10 : Şüphesiz Biz, yakın göğü yıldızlarla süsledik. Onu, inatçı her türlü şeytandan koruduk. Onlar yüce alemi asla dinleyemezler. Her yönden kovularak atılırlar. Hele bir tek söz kapan olsun; delici bir ŞİHAB onun peşine düşüverir.
        4. Yıldızlar, dünyanın süsüdürler ve dünyaya göre çok küçüktürler
          • Yıldızlar dünyanın süsüdür
            37/6 : Biz yakın göğü, yıldızlarla süsledik
          • Yıldız Kayması
            53/1 : Kayan yıldızaa and olsun
            Cinlerin kafasına şihab atarız: (72/8-9 ve 37/6-10)
          • Yıldızlar, dünyaya düşebilecek kadar küçüktür
            81/2 : (kıyamet gününde) Yıldızlar kararıp döküldüğü zaman
      4. Düşünme organı kalptir
        Bilginin kökeni : Aristo
        1. Çevreyi algılama organı üçtür. Göz, kulak ve kalp
          7/179 : Onların kalbleri vardır ama anlamazlar; gözleri vardır ama görmezler; kulakları vardır ama işitmezler.
        2. Aristo : Demokritos ve Platon'un öğretilerine karşı çıkarak düşünme organı beyin değil kalptir dedi. Beynin görevi ise kalbi soğutmaktı
      O DÖNEMDE İNSANLIĞIN DÜŞÜNDÜĞÜ BİLİMİN MESAFELİ OLDUĞU KONULAR
      1. Melekler yeryüzüne kanatlarıyla inip çıkarlar








    Comments

    Popular posts from this blog

    İmran ve Meryem

    Kuran'daki İmran'ın soyu suresinde iki seçilmiş soydan bahsedilmekteydi. Biri İbrahim, diğeri İmran.  Tarihe ve eski ahite bakınca İbrahim'i gayet iyi tanıyoruz ama İmran denince karşımıza tek bir karakter çıkıyor. Musa'nın babası İmran. Peki kimdir bu İmran, ne yapmıştır, nasıl yaşamıştır, soyu neden seçilmiştir, net bir bilgimiz yok Bazı müfessirler der ki, "Hikaye çok başkadır" lütfen beklesinler... Tevrat'a göre tek seçilmiş soy İbrahim'e aittir. İsrailoğulları, seçilmiş kavimdir. Tanrı bile onların özel tanrısıdır. Hikaye kendi içinde tutarlıdır. İbranice metinlere baktığımız zaman, İbrahim'in yazılışı "Abram", İmran'ın yazılışı ise "Amram" olarak karşımıza çıkar. "Abram" ile "Amram" ın birbirine bu kadar benzemesi enteresandır. Münkirlerden bir kısmı der ki "Hz.Muhammed Abram ile Amram'ı karıştırmış olabilir" Müminler der ki "Böyle bir karıştırma söz konusu değildir, Abra

    Habil ile Kabil

    Ellah'a (YHWH-Allah) kurban sunanların ilki Habil ile Kabil'dir. Habil çoban olduğu için hayvan, Kabil (Kayin-Kain) ise çiftçi olduğu için toprak ürünlerini adak olarak Tanrı'ya sunmuşlardır. Ne var ki Tanrı, bitki ürününü kabul etmemiş hayvanı adak olarak kabul etmiştir. (Bkz:Tekvin/4)   Kuran'ın bu hikayeye bir itirazı yoktur (Bkz:5/27-31)   Müminler der ki "Bu hikayeye bakarak kurban olarak hayvan kesilmesi gerektiğini anlayabiliriz" Tevrat'ta yazmayan başka bir hikaye daha yaygındır. Bu hikayeye göre, Kabil'in Habil'i öldürme sebebi, Habil'in evleneceği kadına aşık olmasıdır Muazzez İlmiye Çığ der ki "Sümer mitolojisinde; Çoban Tanrısı ile Çiftçi Tanrısı aynı tanrıçaya aşık olurlar, Tanrıça, Çoban tanrısının ona verdiği ürünleri tercih ederek onunla evlenir" Tevrat'a göre; Kabil Habil'i öldürünce Ellah, ceza olarak Kabil'in tarımla uğraşmasını yasaklar ve onu başka diyarlara sürer.  (Tekvin/4)  Bilim der ki, &qu